mandag den 31. oktober 2011

Hallooooweeeeen - Allehelgens aften

Jeg har boet i Canada, så jeg lærte Halloween at kende, inden man for alvor begyndte at "halloweene" i Danmark. Jeg kan godt lide den måde man lige bemærker det på her i landet, uden at gå helt bersærk i flagermus, hekse, lygtemænd og spindelvæv. Mine unger elsker at lave græskarmænd med lys i, så det gør vi hvert år. Der plejer også et være nogle supergode temafester i ungernes skole, fordi det er så oplagt at holde lidt uhyggelige "lygtefester" lige nu. Det gjorde man vel egentlig også inden man kaldte det Allehelgen og Halloween, ikke?

I år købte vi et GIGANTISK græskar, som er så tungt at jeg har haft ondt i skuldrene i en uge nu, af at løfte det ud og ind af bilen.... Men lygten blev rigtig flot. Fotos kommer senere.

Se lige de gamle Halloween kort nedenfor. Jeg er helt VILD med gamle kort, som jeg synes er så utrolig stemningsfulde. De har en ganske særlig evne til at være charmerende på en dejlig naiv måde.

Hyggelig uhyggelig Allehelgens aften og Halloween fra Katinka




2 kommentarer:

  1. Ser da super godt ud med de fine billeder.:-)Else

    SvarSlet
  2. Skønne gl. Halloween-kort du har fundet. :-)

    JA! - nu må vi altså se det sto-ooore græskar! Synes i øvrigt ikke de behøver være ret store før de begyder at veje godt til... så jeg er spændt på at se det, du har bakset ind i og ud af bilen!

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet