lørdag den 14. januar 2012

Gammelt papir med gotisk skrift

Jeg bliver helt blød i knæene når jeg finder gamle bøger. Slidte, med gulnede blade og flossede kanter. Læderindbundne, med sirlig skrift på ryggen og slidte hjørner. ELSKER dem! Men jeg har for mange - det kan man faktisk godt få :-) Så derfor har jeg i nogle år tilladt mig, lige så stille, at bruge siderne i nogle af bøgerne til alle mulige sjove projekter. Ungerne dekorerede fx. tændstiksæsker mv. da der var juleklip på skolen. Jeg fik kvalme af at tænke på at skulle bruge 5 timer på at lave guirlander og hjerter af glanspapir i håbløse farver - så derfor tog jeg materialer med til  at dekorere tændstiksæsker i stedet. STOR succes. Og jeg savner ikke Tordenskjold overhovedet, når jeg lader tændstikkerne ligge fremme...

3 kommentarer:

  1. woow,,,,,blir ju hur fint som helst :)
    å missa nu inte,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlet
  2. what a lovely composition nd texture!

    love these.

    happy weekend!

    SvarSlet
  3. Et sødt kræmmerhus. Jeg bruger mit gamle nodehæfte, som er blevet godt gulnet med årene. Men alt kan jo i princippet bruges. I år er det små trommer lavet at paprør med noder udenpå og fine gulnede blonder omkring!

    SvarSlet